1. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst en behoudens uitdrukkelijke bijzondere voorwaarden, zijn de onderhavige algemene voorwaarden de enige die van toepassing zijn. Door een bestelling te plaatsen, erkent de klant er kennis van te hebben genomen op het ogenblik van de bestelling, de clausules ervan te aanvaarden en af te zien van het gebruik van zijn eigen algemene voorwaarden.
2. De in offertes, bestellingen en contracten vermelde prijzen worden berekend op basis van de tarieven op de datum van hun opstelling. In geval van wijziging van de kosten van materialen, producten, lonen of sociale lasten, zullen de prijzen automatisch worden aangepast. De prijzen zijn exclusief BTW en exclusief afvalverwijdering, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
3. De prijzen kunnen periodiek door CHRISTOPHCLEANING worden aangepast aan de gezondheidsindex om rekening te houden met de stijging van de kosten van levensonderhoud.
4. Offertes zijn geldig gedurende 15 kalenderdagen vanaf de dag van afgifte van de offerte. Om geldig te zijn, moet de offerte van CHRISTOPHCLEANING binnen deze periode uitdrukkelijk worden goedgekeurd.
5. In geval van annulering van een bestelling op initiatief of door toedoen van de klant, zal deze laatste een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn, conventioneel bepaald op 10 % van het totale bedrag van de overeenkomst, met een minimum bedrag van € 150,00.
6. De klant verbindt er zich toe CHRISTOPHECLEANING toegang te verlenen tot de lokalen die het voorwerp uitmaken van de overeenkomst tijdens de volledige kantooruren en/of op de specifieke uren die in de overeenkomst zijn bepaald, opdat CHRISTOPHECLEANING zijn verbintenissen kan nakomen. Zij verbindt zich er tevens toe water, elektriciteit en eventuele verwarming van de lokalen te leveren. Onnodige verplaatsingen (zoals bijvoorbeeld het niet toegankelijk zijn van de lokalen, het niet kunnen werken door gebrek aan water, elektriciteit, enz.), evenals werkloosheid van het personeel door toedoen van de klant, zullen worden aangerekend tegen de dagtarieven.
7. CHRISTOPHCLEANING heeft het recht haar overeenkomsten met de klant, geheel of gedeeltelijk, door derden te laten uitvoeren.
8. CHRISTOPHCLEANING heeft het recht om, zonder voorafgaand akkoord van de klant, de overeenkomst met de klant geheel of gedeeltelijk over te dragen aan derden. Vanaf de datum van kennisgeving van de overdracht, is CHRISTOPHCLEANING bevrijd van alle verbintenissen ten opzichte van de klant en kan de klant zijn rechten enkel nog tegen deze derden doen gelden.
9. Tenzij anders overeengekomen, zijn de facturen contant te betalen. De facturen zijn betaalbaar op de hoofdzetel van CHRISTOPHCLEANING, alle hieraan verbonden kosten zijn ten laste van de klant.
10. De niet–betaling van een factuur op haar vervaldag brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling de toepassing mee van een intrest van 8% per jaar en een conventionele, forfaitaire en onherleidbare verhoging van 10 % met een minimum van € 150,00, onverminderd de andere bepalingen van deze algemene voorwaarden.
Christoph Cleaning uit Wingene is uw partner om ramen te wassen, opritten, terrassen en zonnepanelen te reinigen, schoon te maken na verbouwingen en voor algemene schoonmaak.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.